Αναζήτηση

Τετάρτη 18 Απριλίου 2012

Δυσλεξία..


Stock Image - Sunflower 1
© Photographer Alexey Lisovoy | Agency: Dreamstime.com

Η δυσλεξία είναι μία από τις μαθησιακές δυσκολίες που μπορεί να δημιουργήσει ιδιαίτερα προβλήματα στον μαθητή, καθώς πολλές φορές και ο ίδιος αδυνατεί να καταλάβει για ποιό λόγο η θέλησή του για μάθηση δεν φέρνει τα αναμενόμενα αποτελέσματα. Ως εκ τούτου, απογοητεύεται. νιώθει έντονη ανασφάλεια και εγκαταλείπει κάθε είδους προσπάθεια μάθησης, με αποτέλεσμα να αποτυγχάνει στις σχολικές επιδόσεις και να προβληματίζει τους γονείς και τον δάσκαλο. Εκείνοι με την σειρά τους πιστεύουν ότι η αποτυχία έρχεται από τεμπελιά και αδιαφορία. Το δυσλεξικό παιδί έχει νοημοσύνη φυσιολογική μέχρι πολύ υψηλή και γενικότερα η συμπεριφορά του δείχνει ότι είναι πολύ πιο έξυπνος σε σχέση με τις σχολικές του επιδοσεις. Παρόλα αυτά, παρουσιάζει ανεπάρκεια βραχύχρονης και μακροπρόθεσμης μνήμης και προβλήματα στον χωροχρονικό προσανατολισμό, με αποτέλεσμα να δυσκολεύεται σε οποιαδήποτε μαθησιακή διαδικασία πρϋποθέτει αυτές τις ικανότητες. 

Τα συνηθισμένα συμπτώματα δυσλεξίας στον μαθητή είναι δυσκολίες που εμφανίζονται κυρίως στην ανάγνωση, γραφή, μαθηματικά και συγκέντρωση.

Ανάγνωση: Παραλείπει ή προσθέτει γράμματα, συλλαβές και λέξεις, αγνοεί τα σημάδια στίξης ή και τους χρόνους (πχ. διαβάζει στον ενεστώτα ενώ το κέιμενο είναι στον αόριστο), πηδάει τις σειρές.

Γραφή: Ακατάσταση γραφή με παραλείψεις ή και μεταθέσεις γραμμάτων. Συγχέει λέξεις που μοιάζουν οπτικά ή ακουστικά (δένω- μένω), συγχέει γράμματα κατά τον προσανατολισμό τους στον χώρο (δ-θ, σ, ρ) παρουσιάζει καθρεπτική γραφή (3-ε, χα αντί αχ). Κάνει ορθογραφικά λάθη, δεν βάζει σημεία στίξης και τόνους. Κάνει λάθη ακόμα και κατά την αντιγραφή κειμένου.

Μαθηματικά: Συγχέει τους αριθμούς (6-9, 4-7, 2-5, 3-ε) συγχέει τα σύμβολα (+ με χ, < με >, + με = ). Δυσκολεύεται στην απομνημόνευση αριθμητικών δεδομένων (προπαίδεια, δεδομένα σε ένα πρόβλημα), δεν κατανοεί τις απλές μαθηματικές έννοιες.

Συγκέντρωση: Αργεί να διεκπεραιώσει οποιαδήποτε εργασία, ονειροπολεί, δεν προσηλώνεται για πολύ στο μάθημα. 

γράφει η ψυχολόγος Καλλιόπη Πουλιάκη 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου